23. nov. 2009

Regn, «Amathousands», Suduko, Kort, «Kuer», Frierier og Jul!

(Beklager lite innlegg innlegg i det siste, men internettcaféen har vært stengt de gangene jeg har vært innom.)

Regn
Regn, regn, regn og atter regn... trodde jeg hadde fått min del av regnet da jeg var på fjellet i sommer, men det ser heller ut til at jeg har tatt det med meg ned hit! Hele forje uke var det afrikansk vintervær med rundt 10 grader og regn. Det har visst ikke vært så kaldt her sommerstid på aldri så lenge!
Regnværet har ført til at mange har mista hjemmene sine, mange har dødd og veiene er gjørmete så man ikke kommer seg fram............


Men nå skinner heldigvis sola igjen, og varmen er tilbake!

«Amathousands»
Når det regner her, kommer det fram tusenvis av flygemaur. STORE flygemaur! (Kalles amathousands her). De kryper fram fra hull i bakken, og flyr overalt! De innfødte bruker å plukke av vingene, steke og spise de. Noomi liker det visst. Jeg og Ingebjørg har ikke smakt det og har heller ingen planer om å gjøre det... (selv om det sies at det er sunt og er fulle av protein).

Suduko
Når det regner er det ikke så mye man får gjort utendørs. Det har ført til at jeg har blitt litt hekta på suduko...

Kort
Regnværet har ikke bare ført til suduko-dilla, jeg har også fått tid til å skrive en liten bunke med kort! Så noen kan vente seg post...jeg skulle til å føye til «i nærmeste framtid», men må vell heller si: «Håper det kommer fram til Norge før meg...»

«Kuer»
Det er noen store fugler som går rundt huset til Ingebjørg og Noomi og beiter. De kaller de for kuene sine... tror ikke de produserer så mye melk, men...

Frierier
Apropo kuer: På fredag ble tante tilbudt 20 kuer for meg, men hun avslo tvert. (Hun syns vel hun har nok kuer i hagen...) For ei skikkelig jente er brudeprisen normalt 11 kuer, så at han tilbudte 20 får jeg vell ta som et kompliment...Huset til frieren:
Grei standard til Afrika og være...

Jul
Vi var på bytur til Pietermaritzburg på torsdag, der hadde de pynta til jul! Kan ikke akkurat si at jeg får så mye julestemning av 27 grader og sol...

1 kommentar:

  1. Haha:P Utruli arti å les bloggen dinj rakel! du får nok opplev mykkji speinnannes høyres det ut som. å ikke værst å bi tilbudd 29 kyr førr;) du e eit stort kupp!

    SvarSlett