5. nov. 2009

Forste oppdatering!

Landet trygt i Durban paa sondag! Dro rett paa ett enoooormt kjopesenter og handlet litt for vi dro paa mac donalds aa spiste. Forsteinntrykket var at sor-afrika var mye mer moderne enn norge. Men saa kjorte vi ut fra storbyen og til Greytown, og man fikk se at det ikke bare var vellstand her... (apropo kjoring; man kjorer paa feil side av veien!)

Kom fram til tante Ingejorg i morket paa kvelden, men kunne ikke la vaere aa legge merke til at huset var knall rosa!!! Morsomt!

Jeg tenkte det ville vaere varmt her, men jeg har faktisk gaatt med baade ullstilongs og genser, helt til i dag. I dag kom varmen:) Deilig. Ingen som er sjalu paa sol og 27 grader vell?;)

I gaar var det velkomstfest for meg paa Eben-Ezer. De hadde skrevet "WELCOME RAKEL TO R.S.A" paa veggen med store bokstaver. Var utrulig kjekt aa se plassen og treffe folka Ingebjorg har jobbet med. Annerledes aa vaere paa ett afrikansk mote!

Har treft igjen Sithe, som var med til Norge for noen aar siden, og kona. Ellers saa har jeg mott masse folk med masse rare navn som jeg ikke husker, men jeg husker historiene deres. Er mange som er fattige.. eller rettere sagt, alle er fattige, men noen har nesten ingenting! De har ingen jobb, ingen inntekt... mange har faatt unger, og saa dodd av hiv/aids, og etterlatt ungene til bestemodrene. Saa noen bestemodre sitter med masse unger de maa forsorge.

Mange grufulle historier..

Ingebjorg har fortalt meg masse fra alle de 23 aarene hun har vaert her. Forste kvelden satt hun og fortalte meg om alle innbruddene hun har hatt disse aarene...hadde jeg vaert skvetten hadde jeg nok hoppet paa forste fly hjem;) ...men heldigvis var jeg saa trott at jeg sovnet tvert...

Skulle gjerne lagt ut bilder, men forelobig har jeg ikke mulighet til det.

Snakkes!

2 kommentarer:

  1. So kult å ve i Afrika!! Skulle ønska eg skulle da åg... - åja! Eg ska jo da :P Hehe :D Du må kosa deg masse!!!
    Klem frå Maria

    SvarSlett
  2. Og ein ting til - tøff blogg du har!! =)

    SvarSlett